annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Längesedan vi sågs =)

Kategori: Allmänt

OjOjOj nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen, men jag har verkligen inte orkat. Det har varit så mycket runt omkring mig. Men ska försöka sammanfatta lite under de veckorna jag varit borta härifrån. Sist jag uppdaterade så hade jag varit hemma med sjuka barn och hade en vecka framför mig med kompositions prov och teoretiskt exponerings prov. Jag tyckte själv att kompositions provet gick bra och att jag fick till allt bra och att jag skrev mycket om min bukett. Även denna gången fick jag ett C och jag tror nog att jag ALDRIG kommer att komma högre. Exponerings provet gick bra, dock har vi ej fått resultatet än för vi har haft sjukt
mycket.
 

 
 
Till Galamiddagen i skolan skulle det också förberedas. Stativ gjordes och vi skulle göra fina bordsdekorationer i form av stora bollar. Så här såg det ut:
 

 
Vi hade även ett annat stort projekt och det var mässan i Göteborg på Liseberg. Vi fick lite uppdrag på buketter/dekorationer etc som vi också skulle göra utöver våra mössor och klänningar, så här såg det ut
 
 
En fika i Tidan på Kalle ponkens lektion gjorde susen.Där fick vi höra en kvinna prata om att ta över ett företag och i detta fallet så var det konditoriet i Tidan. Väldigt intressant.
 
 
Jag och Jesper har även varit på mässa i Kumla där vi pratade med Nyföretagar centrum. Ja, jag vill ju starta något eget och det är inte bara.
 
 
En måndag så var IdaLi med till skolan, dagis var stängt så hon fick följa med och det tyckte hon va kul =) och tröttsamt =)
 
 
Under helgen hade vi även spindelmännen på besök =)
 
 
Jag förberedde även mitt rede till buketten jag skulle göra. Och det blev...STORT..
 
 
Och så här blev det med alla vackra blommor
 


Och sista April kom fort och det firade vi med att åka runt och kolla på brasor
 
 
Och 1 Maj åkte vi till faster i Fellingsbro där det är cruising varje år och detta år va Rydell & Quick där
 
 
Men vi var inte kvar så länge för i Laxå firade Ica 40?år ocg då skulle ju Timotej komma dit och sjunga och Ida-Li ville såå gärna dit och vi hann precis
 
 
 
Gabbe och Ida-Li fick varsin poster signerad och så var denna dagen komplett!!
 
Åter i skolan var det dags att göra klart våra fina blomster korgar och även klänningarna och hattarna inför Liseberg
 
 
 
 
Sen hade det blivit fredag och dagen D. Upp tidigt för kl07.00 skulle bilen gå.Vi satt som packade sillar men kul hade vi iaf =)
 
 
Johan Glans var även han med på denna resa.. =)
 
 
Denna dagen var så rolig, hade det inte varit för mina goa vänner då vette tusan =) tror vi skrattade konstant  hela dagen.Här är iaf lite godis från den dagen
 
 
 
Vår fina sibylla Lovisa
 
 
 
 
Vi var åter i Töreboda runt 21 tiden och jag var hemma runt 22. Lång dag med mycket skratt.
 
Helgen i sikte och då kom Sivan med barn och ex och hämtade soffa etc. Tog kort på söta Simon och skulle även ta på prinsessorna men det missa jag..vi prata ju ihjäl varandra över kaffet =)
 
 
Söndagen så var vi upp till leksaksstoppet där de hade lite för barnen. Vi kollade på äckliga ormar!! men barnen var inte rädda =)
 
 
 
 
Fiskedamm och självklart ville idali rida också =)
 
 
Och under en rensning i garaget hittade jag även Silvias pappa.. =)
 
 
Måndag igen och kort vecka, denna vecka formallinjär krans..måndagar är korta dagar men vi klädde en kransstomme med mossa och lindade spoltråd runt
 
 
Så här blev min krans och alla andras. Underbart väder ute så vi hade redovisningen ute. 
 
 
 
Ida-Li hade avslutning på Minis och vi åkte till Sockenstugan vid Borasjön. Där träffade vi både Skräp-Maja och Mulle. Fika i det gröna blev en underbar avslutning på dagen
 
 
 
 
 
 
 
 
Onsdag och dags för en ny formallinjär krans med Anna-Karin. Vi började med att göra hål i den och sätta fast en oasis i den
 
 
 
 
 
Här är den mer vegetativa kransen
 
Dagen är nu slut och nu har vi 4 dagars ledighet och ikväll ska vi till Åsa N för lite PARTY för att fira Silvias 30-årsdag!!! 
 
Vi började med lite shottar när vi kom till Åsa och de kände jag av kan jag meddela =) Silvia fick även lite fotvård =)
 
 
Välkomst drinken =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken kväll detta var och gud vad kul vi hade =) Jesper kom och hämtade mig och silvia och johanna åkte med oss till töreboda. Vi var hemma i Laxå runt 03.00 och på morgonen kl.10 var det dags för kosläpp =) Superpiggelin !!
 
 
Innan vi åkte därifrån så kalvade en ko och fick en liten tjur =) Så här såg han ut 4 dagar senare =)
 
 
De små katterna har fått varit ute några timmar under helgen för att vänja sig och de hade superkul och tyckte nog att det var lika kul som kossorna tyckte när de fick komma ut
 
 
Igår söndag så var vi iväg och tog lite fina kort i vitsippebacken =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Underbara!!
 
Avslutade söndagen med en skön kvällspromenad med Gizmo
 
 
Nu är det måndag igen och dags för skolan. 3 veckor kvar sen är utbildningen slut!! Vad ska jag göra utan mina klass kompisar?? Ja det vill jag inte tänka på nu =(
 
 
// Annsophie

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: