annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Sommar underbara sommar

Kategori: Allmänt

Vilken fin sommar vi har! Herrejisses vad skönt det är ute varje dag. Här hemma har vi bara varit under semestern,semesterkassan får sparas och gå till räkningar istället. Vi har inte gjort några direkt utsvävningar men barnen har varit nöjda iaf. De ville så gärna till Öland men det får bli nästa år förhoppningsvis. Lite bilder kommer här på vår mysiga semester =)
 
 
Japp, här i huset har både mor och far cykelhjälmar när vi är ute och cyklar =)
 
 
En dag på "stranden" 
 
 
Inte bara vi som njuter av sommaren..
 
 
Grilla..finns det nåt godare????!!???
 
Mormor och morfar var såå snälla då de vet att vi hade surt med pengar så de bjöd oss på en resa till High Chaparall..och gissa om barnen tyckte det va kul?! Även vi älskar ju HC och åker gärna dit. Varmt var det men vi hade underbart kul hela dagen!
 
 
Härligt att stanna efter vägen och äta frukost
 
 
Ja, jag som är emot att ha pistoler hemma fick lägga det på hyllan för en dag då barnen fick varsin pangare med hölster. 
 
 
Köpte nåt som hette CHIRROS och de va gudomligt goda, smakade lite som våfflor.
 
 
Vi tittade på Wild West Show och jag höll på att dö av värmeslag =) barnen blev lite rädda och grät ibland men de ville inte gå därifrån.
 
 
Lite stunt blev det också
 
 
Hittade några snygga indianer där också..=)
 
 
Barnen hade bestämt sig för att INTE åka tåget för vi hade berättat att det blir rånat och att de skjuter och pangar.Men helt plötsligt gav de sig inte så det va bara att köpa biljetter till "Mexico City". 
 
 
Barnen var redo att möta rånarna ;) tyvärr tog jag ingen bild på barnen när rånarna kom in i tåget och sade "upp med händerna".. deras miner är obeskrivliga..gabbe såg vettskrämd ut och idali´s ögon tårades men hon vågade inte gråta..stackars barn =)
 
 
Men rånarna va ju roliga efter en stund tyckte dem så då kom skratten iaf .
 
 
Vi vaskade guld och idali var fotograf på uppdrag av mig..annars är det bara jag som tar kort och får aldrig vara med på nåt. Gabbes min är såå kul på denna bilden..han ser ut att vara i chock.
 
 
Var inne på en toalett där denna "sexiga" cowboy satt på väggen..hallåååå dags att uppdatera bilderna lite..eller?!?
 
 
 
Kände igen dessa cowboys så jag jag var bara tvungen att fota dem 
 
 
 
 
 
Vi avslutade vår dag på HC med tivolit. Barnen ville åka allt men det hanns inte med.Slänggungan hade jag ALDRIG åkt men idali åkte och satt med armar både hit och dit..usch säger jag =)
 
Barnen va riktigt sega i bilen och vi med.Stannade på sibylla i Jönköping och åt lite för att orka hem.En glass på donken i Motala blev det också samt en kaffe till mor =)
 
Vi har inte gjort så mycket mer här hemma.Var inne en dag och köpte mer tabletter till poolen och då fick jag 2 fina lampor av min sambo, de kommer lysa fint i höstmörkret sen..och lila var dem också!!
 
 
Då vår kisse Nisse har varit med om nåt hemskt och knappt har vågat sig ut(har blivit bättre nu) så har han i stort sett bott nere i källaren..så han kallar vi nu "Fritzl" ..hmm..dålig humor?? JA såna e vi ..
 
 
Vi har haft många underbara kvällar med kär släkt
 
 
Min myskille hele dan..
 
 
Lite frukt ute i det fina vädret..och brie till mor =)
 
 
Ja, nu har Jesper börjat jobba igen och vad har vi gjort hemma då..inte mycket kan jag säga.Jag har börjat fixa i vår källare och kort kommer att komma då den är klar =) 
 
//A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: