annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Andra praktikdagen

Kategori: Gullspångs Handelsträdgård

Dag två och på plats kl.9.30 då butiken öppnar så följde med Marina ut och slängde blad etc på deras kompost. Fick även se deras växthus och Oh My Good vad mycket fint. De odlar väldigt mycket själva såsom penseer, hyacint, pelargon,murgröna mm. 
 
Snittade om lite mer idag och vattnade. Fick även göra små fina "påsar"..jättesöta..
 
 
Marina plockade fram lite blommor som jag skulle plantera och jag fick välja tillbehör som jag ville.
 
 
Gjorde även dessa
 
 
Och denna fina påskplantering
 
I övrigt har det varit en ganska lugn dag, tror inte folk vill ge sig ut när kylan kommer krypande. Och imorgon ska det tydligen bli snö också. Inte kul!
 
På hemvägen såg jag dessa fina hjortar som inte brydde sig så mycket om mig. Tackar iaf bilen jag mötte som "varnade" mig med en helljus blinkning,förstod då att det var nåt på vägen.
 
 
Innan jag gick hem gjorde jag och Emma reden. Köpte med en underbar hyacint bukett till mor  för att hon var snäll att laga mat till mig och barnen när Jesper var på Hockey. Tack för det ,smakade gudomligt!
 
 
Sen var det dags att lägga barnen och ta en kaffe och titta på min favvo serie " The big bang theory"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: