annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Veckan som varit

Kategori: Allmänt

Tänk vad fort det går. Snart har Jesper haft semester i 4 veckor och inte har vi varit iväg och gjort nånting. Visst är det skönt att ta det lugnt och varför ska man behöva åka runt överallt?? Men det är jobbigt att vara begränsad pga pengar, så här dåligt som jag har mått denna sommar har jag aldrig gjort. Inte bara pengar som gör mig deppig,känner mig helt vilse i pannkakan kan man säga =(
 
Vi har haft kalas för ida-li och hon fick massor av fina presenter och vi åt gott.Kul att så många kom. Hade hunnit med att göra klart budget dockhuset =) och det blev hon riktigt glad för =)
 
 
 
 
 
Inte bara vi som var trötta på kalas kvällen =)
 
 
Barnen ville så gärna följa med gudfar och gudmor och sova över på kvällen men då det var sent så bestämde vi att söndagen fick det bli istället..Gabbe var klar tidigt och väntade på att gudfar skulle komma och hämta =)
 
 
Normala kort går inte att ta längre på barnen..alltid posering och spex =)
 
 
Vi är sällan själva så vi grillade och passade på att kolla på film. Två stycken hann vi med innan vi somnade på soffan haha..
 
 
Våra kissar som är 3 stycken har alltid konstiga sov stilar..men denna katt han tar alltid priset.
 
 
Det var så fruktansvärt varmt en dag och vi är ju inte som alla andra som åker till stranden, vi åkte och plockade smultron med mormor och morfar istället =)
 
 
 
I onsdags så var Gabbe hos en kompis hela dagen och Jesper var till sin far. Jag och Ida-Li blev då bjudna av morfar så vi gick ner och åt på bowlingen..jisses vad gott det var..
 
 
Självklart blev det lite bowling oxå
 
 
STRIKE!!!!
 
 
Vi hade en mysig dag jag och snuttan. De behöver bli extra ompysslade själva ibland.
 
Jag gjorde ochså klart ett par bokstäver, de blev såå läckra
 
 
I torsdags tog vi en liten roadtrip. Vi hade bestämt att åka till Karlsborg och tog då vägen över Tiveden och Stenkällegården. Framme där passade vi på att äta och även om det va lite dyrt så var det iaf tur att det va gott =)
 
 
 
 
Gabbe fick jag inte ta kort på =) I Karlsborg var det dags för lite sluss öppning
 
 
Där åt vi glass och jag var inne och köpte min kvällsmat =) makrill,räkor och räksallad..standard för mig när vi är i Karlsborg. Barnen ville spela golf men vi föreslog att ta vägen förbi Töreboda och spela golf där istället så det gjorde vi. Fick lite minnen från vår skol avslutning då det var här vi golfade sista dagen.
 
 
 
Vi hade en underbar dag och barnen uppskattade nog dagen lika mycket som vi. Man behöver inte åka långt för att umgås och ha mysigt.
 
Barnen fick BK när vi kom hem och jag åt min goda kvällsmat =)
 
 
Igår började jag dagen 06.30 med att åka till gymmet och träna en timme =) Ja jag måste ta tag i min kropp nu och detta var tredje gången jag var iväg nu. Hade sån osis sist jag började att jag fick halsfluss och fick äta penecillin i 10 dagar. Men nu är jag igång igen. Kom sedan hem för att äta frukost ute i solen
 
 
Underbar dag ser det ut att bli. Men vi skulle på kalas till jespers kusiner utanför Norrköping, de bodde nästan bredvid Kolmården. Så det va bara att fixa till sig och sen va vi på rull
 
 
 
 
 
 
Vi hade en toppen dag med både tipspromenad,poolbad och god mat. Det var den här veckan summerat och nu hoppas jag sista semester veckan för Jesper blir kanon.
 
Over and out//
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: