annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Kärt återseende och gamla minnen

Kategori: Allmänt

Igår begav vi oss till mina gamla hemtrakter, Västergötland. Får ett sånt lugn i kroppen när vi åker neråt i landet,det är så det gör ont i magen när man åker hem.
 
Innan vi åkte ned till Tidahölm =) min hemstad gjorde vi ett stopp hos min goa klasskamrat Åsa och hennes familj. Det var så kul att ses så det vattnades allt lite i ögonen. Vilka goa människor dem är. Och tänk att en utbildning gav mig så många goa vänner. Barnen började leka direkt och vi satte oss för att prata , både om nya saker och gamla minnen.
 
Åsa och Daniel hade fixat så gott med grillat,potatis,korv (kall såklart,våra äter inte varm) goda såser etc..till efterätt glass,såser,maränger,grädde mums vad gott det var..Vi kom inte därifrån förrän runt 4 snåret och jag hade gärna stannat hela kvällen och pratat, saknar det väldigt mycket. Men vi ses snart igen..hoppas på torsdag ;)
 
 
 
Sedan bar resan till Tidaholm. Vi åkte runt lite men sen stannade vi vid turbinhus ön för att fika lite och mata änderna.Det brukar vi alltid göra. Iår var de väldigt kärvänliga och närgågna...smack sa det så bet en av dem mig i tån..Jesper skrattade så han vek sig..mmm..mindre kul tyckte jag,som inte gillade fåglar värst mycket innan detta 
 
 
 
 
 
Vi brukar alltid gå till en lekpark och denna gången bestämde vi oss för att gå och pappa fick åka dit med bilen.Så fint att gå på ön.
 
 
Så fina blommor på vägen
 
 
 
Inte bara barnen som tyckte lekparken va kul..
 
 
Barnen lekte länge och jag satt och insöp atmosfären =) och drömde om att Laxå skulle behöva ha en fin lekpark,tänk vad kul det skulle vara.
 
 
 
Efter lekparks besöket åkte vi runt lite och förbi mitt barndomshem..tog inga kort på huset men kändes som om jag ville åka "hem" på något vis.
 
Sen tog vi farväl av Tidaholm för denna gången och begav oss hemåt. Idali tvär däcka och Gabbe tjatade hela vägen mot Karlsborg att han var hungrig =) Vi tar alltid vägen över Hjo och Karlsborg hem, och stannar alltid och antingen äter eller tar en glass vis Sibylla.
 
Nu hade det gått ett tag sen vi åt så det fick bli Sibylla denna gången =)
 
 
Ja barnen ville ha glass när vi åkte och det ville jag oxå, så så fick det bli =)
 
 
Kom hem sent och alla var trötta, men som sagt det tar ett tag för barnen att varva ner =) även för oss.
 
Tack alla inblandade för igår. Det var så kul att få komma "hem" igen..
 
// A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Åsa Nyberg säger:

    Tack själva! Supertrevligt att få besök av Er och hoppas vi får se er snart igen. Vad synd att det blev kolmården istället för vår del i torsdags...enda dagen det fanns ledigt på hotellet var just då. Men vem vet...vi kanske ses fortare än vad man tror:)
    kramen

    2013-07-19 | 21:34:26
    Bloggadress: http://flowers.blogg.se

Kommentera inlägget här: