annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

1 Juli

Kategori: Allmänt

Oj vad tiden går fort. Redan 1 Juli idag och endast 3 dagar kvar innan snuttan fyller 6 år,uj vad tiden går fort.
 
Så vad har hänt hos familjen Käck/ Bergqvist sen sist?? Jo det har varit midsommar och dagen till ära blev vi bjudna till Norrqvarn av vår kära granne Marina för att vi hämtade henne en kväll.SUPER snällt och både vi och barnen blev jätteglad för detta. 
 
 
 
 
Vi stannade till på Ica för att handla dricka och hade detta meddelande på bilen när vi kom ut =)
 
 
Morfar har fyllit år och där bjöds det som vanligt på underbar mormor tårta =)
 
 
Även barnens kusin David har fyllit år och det firade vi självklart också och passade även på att kolla in kusinen Jennies fina moped
 
 
Jag fick en så fin examenspresent 
 
 
 
Full fart hela dagen 
 
 
Och gabbe var super trött på vägen hem =) 
 
 
 
 
Kan säga att vi skrattade gott i framsätet ;)
 
Jordgubbar och smultron finns det en del i landet..gottigott..
 
Ja som ni vet så går jag ju arbetslös nu och har bara väntat på att få veta om jag får a-kassa eller inte. Fick beskedet att jag inte får nån ersättning. Hade jag inte studerat sista året hade min tidsram räckt, känns surt som sjutton kan jag säga. Så nu står man här, med endast en inkomst, lån,barn etc
Men som a-kassan sade till mig, "Du är inte den enda" nej kanske inte men VI måste ju överleva.
 
Vi klarar oss men måste vända på varenda krona och verkligen se över vad vi handlar. 
 
Som mor brukar säga" det finns de som har det värre"..just nu känns det inte så..
 
Men jag är glad att vi alla är friska det är värt mer än alla pengar i världen..
 
I lördags var det dags för barnkalas och det var Ida-Li´s första och det var verkligen superkul =)
 
 
 
 
 
Att det var Monster High tema ungick väl ingen och jag valde att göra varsin liten tårta
 
 
 
 
Såå många fina små damer och herrar 
 
Jesper var självklart med och lekte och jag passade på att ta kort =)
 
 
Hoppas alla barnen tyckte det va lika kul som vi =) och tack för alla fina presenter Ida-Li fick
 
 
Söndagen så var det dags för kalas igen för Ida-Li men då för 2 tjejkompisar, och kalsaet var på bowlingen..såå kul.. kalasfin Ida-Li med lockar i håret..min fina flicka..
 
 
 
Är såå lyckligt lottad för min familj och mina fina barn..
 
Nu är det storstädning som gäller i garaget och jag ska även fixa till Ida-Li´s dockhus som hon ska få på torsdag..får se hur det blir =)
 
Ha det gott// A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: