annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

PROV!! och Låg sorgdekoration.

Kategori: Begravningsdekorationer

Jaha, idag har man gjort första provet och det var i teknik. Va jättenervös och kan säga att jag fick lite blackout men hoppas det gick bra iaf. Kändes bra på det praktiska iaf.  Efter provet fick vi göra en låg sorgdekoration.
 
Vi började med att klä in en petite med cypress och satte cypressen i droppform. Den förankrade vi så den inte skulle lossna. Vi fyllde ut den med grönt och gjorde även små knippen av cypress, som vi dubbelskaftade. 
 
 
Sedan började vi sticka i blommorna, och vi började med gladiolerna. Sedan rosor och solidago.
 
 
Tyvärr tog jag inga mer bilder i skolan på denna fina dekoration, men då jag fick ta med den hem och lägga den vid minneslunden till en vän som förolyckades för några veckor sedan , tog jag en bild på den där. Trodde aldrig att min första sorgdekoration skulle läggas vid en väns grav. Denna gjordes med mycket känslor.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: