annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Dag 7

Kategori: Praktik Ht-12 Ekeby Blommor Kga

Idag fick jag göra Oktober buketten, så likt det gick iaf. Glömde ta bild men fick ta gröna ekblad istället för bruna samt 3 nejlikor. 2 stora gerbera blev inte bra, då det va de enda kvar i den färgen.





Har diskat krukor,sopat,vattnat. Har fått ta kassan med lite hjälp och det var inte så svårt :)

Fått slå in buketter och arrangemang. Fick även fria händer att göra ett litet krukarrangemang med dracena som huvud blomma. Fick hjälp av Madde om vad jag fick ta för blommor, så här blev det:





På em va jag med och titta när madde band blommor och vi pratade om butiken.

Det sista jag gjorde idag var att dekorera en vit echeveria med lite sisal och en dekoration. Blev jätteläcker och har bestämt mig för att köpa en sån att ha på köksbordet :) 

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: