annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Vackra blommor

Kategori: Allmänt Skolan

Idag kom det en ny sändning av blommor, glömde dock att ta kort men får lägga in på de vackra imorgon. Det kom kallor, hypericum,rosor, nejlikor, germini,santini etc..underbara..
 
När vi tagit till oss våra blommor och snittat och rensat dem från blad var det dags för oss att göra buketter på tid...! Detta va svårt i början men efter en stund fick jag nog in snitsen på det. Gjorde dock bara på rosor och salal men de blev fina. Vi skulle göra buketter på 5,7,9,11 och 12 blommor + grönt.  En jättebra övning tycker jag. 
 
Imorgon ska vi göra brudbukett igen  och även på torsdag så vi fick göra klart handtagen tills dess ...
 
 
Vi har också bestämt oss för vad för blommor vår Fairtrde bukett ska innehålla. Jag har en liten tanke på hur mitt bidrag ska se ut men vi får väl se hur det blir i praktiken =) 
 
Alla i klassen ska göra varsin och sedan ska det väljas ut 3 stycken om jag inte minns helt fel. Vi får väl se hur det går.
 
Nu sitter jag här hemma i soffan och pluggar färglära till provet på torsdag, men jag är såå trött och snuvig så jag ska faktiskt gå och lägga mig. Är man för trött orkar man inte lära sig nåt heller så lika bra att ge upp för ikväll. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: