annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Summering av veckan

Kategori: Allmänt

Ja, veckan har gått fort. Vi har denna vecka haft repetition av begravningsbinderier och vi har jobbat fort och effektivt för att hinna med så mycket som möjligt.
 
Vi började måndagen med att börja skissa på våra band vi ska sätta i våra begravnings kransar och fortsatte även på tisdag fm.Och jag hade missat att lämna in en "trottoar pratare" så en sån fick jag till också.
 
 
 
Vår egna lilla bakerska Hanna hade med sig ljuvlig drömtårta med päron fyllning..mums..!!
 
 
Tisdagen kom och vi fortsatte då med våra band. Blom bilen kom med massor av fint
 
 
 
Jag började med en begravningsbukett, dem är svåra att göra men med mycket mellanstick så går det
 
 
Jag fortsatte sedan med en låg begravnings dekoration och den blev klar på onsdagen. Den fick bra omdöme,tack för det!
 
 
 
 
Sedan blev det mer gött till fikat men idag i form av den gudomligaste kladdkaka jag ätit, tack för den Elin
 
 
Vi sjöng även för Hanna som fyllde år i söndags.
 
Onsdagen fortsatte i samma anda men då gjorde jag en hög dekoration
 
 
 
 
Fick även idag ett bra omdöme och känner att jag är ganska säker på denna dekoration.
 
Här arbetas det flitigt
 
 
Torsdag och då blev det dags för en krans, och det var inte igår man gjoorde en sån, men jag blev nöjd även med den och även Fredrik. 
 
 
 
 
Nästa vecka är det dags för repetion av brudbuketter. Fredagen mådde jag inget vidare utan var då hemma med ont i bröstet pga min hosta. Den har suttit i nu hela veckan och blir inte bättre.
 
Helgen har varit otroligt lugn och i fredags fick jag hjälp av en kompis att bära ut trädgårdsmöblerna när hon tittade förbi och tog en kaffe. Passade på att ta kort på de vackra smultron blommen i landet (som för övrigt behöver rensas ) =)
 
 
I lördags så grillade vi och gabbe ville låna kameran för att ta kort på grill mästaren =)
 
 
Visst är det underbart med grillat..underbart..Sen satt vi och tittade på Eurovision som alla andra.
Grattis till Danmark!!
 
Jag vaknade 04.30 och hostade lungorna ur mig så det blev att gå upp och ta lite cocilliana, fick sovmorgon till 10.30. Då klippte Jesper gräs och gabbe hjälpte till..duktiga killar jag har !
 
Idag har Jesper även målat grunden på huset och vilken skillnad det blev. Vi är såå nöjda!!
 
 
Nu sitter vi och kollar på ishockey matchen mellan Sverige - Schweiz och just nu så står det 2-1 till Sverige. Hoppas det håller i sig då är Sverige Världsmästare!!
 
// AnnSophie
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: