annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Första praktikdagen

Kategori: Gullspångs Handelsträdgård

Äntligen så har dagen kommit , första praktikdagen. Ska bli jättekul och jag är väldigt förväntansfull. Hittade inte min plånbok när jag skulle åka så jag fick lite panik men hittade den till slut så jag hann fram i tid =)
 
Såg även Ulrica på andra sidan vägen..=)
 
På min praktikplats idag har det varit "snittdag"  och ena kylen har vi snittat om blommor och diskat ur vaser. Gustavssons kom också förbi så nu har man inspekterat lastbilen..ojoj vad mycket fina blommor, ville ha allt :) Lite övning på latinska namn blev det med.
 
Har lärt mig kassan så den kan jag nu och även deras kortmaskin. Känns skönt att det gick bra. Har inte varit mycket kunder idag men jag har varit med och tagit några iaf. På lunchen läste jag Mariestads Tidningen och vem hittar jag inte där..jo lilla Lovisa..hon blev ju intervjuad på UF-mässan i fredags..
 
 
Fick även göra 2 stycken nivå buketter på fri hand. De blev godkända =)
 
Sen såg jag detta budskap sitta på en dörr och det stämmer så bra
 
 
Dagen gick väldigt fort och vips så var klockan 18. Jag var hemma runt 19, jättetrött =) men nöjd efter en bra dag. Väldigt trevliga är de på Gullspångs Handelsträdgård och vad mycket fint!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: