annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Examensvecka

Kategori: Allmänt Skolan

Ja, nu är det dags. Sista veckan med prov, kan meddela att mina nerver legat utanpå kroppen hela veckan.Att jag fått ihop nåt överhuvudtaget det är konstigt. Sen vad jag får för betyg det är en annan sak. Är inte 100 % nöjd med mina buketter/dekorationer men jag vet att jag kan bättre. Jag skyller på min nervositet.
 
Måndagen började med att vi fick göra ett rede/konstruktionsrede som vi skulle använda för vår bukett.Sen efter fikat fick vi ett papper på vad för blommor vi skulle få ha under dessa 3 provdagar, och det va inte lite. Tog inget kort på dem för vi fick inte ha våra mobil telefoner framme. Vi fick även ett papper där det stod hur uppläget såg ut under veckan,så man kunde planera lite. Allt gick på tid så vi fick inte hålla på hur länge som helst.
 
Jag tog ingen bild på mitt rede men tänkte göra det på tisdagen, sagt och gjort ,när jag skulle ta kort på buketten så hade den vält när buketterna skulle tas ut så en gerbera blev förstörd =(  men det påverkade inte bedömningen. Så här blev den iaf
 
 
Tisdagen var det dags för begravningsdekoration hög eller låg. Jag valde en låg. Jag känner att jag är väldigt säker på dessa men vet inte vad som hände, fick en total blackout och tyckte att jag inte kunde nåt, men så här blev den
 
 
Torsdagen var det dags för brudbukett. Vi fick börja med att rita vår brudbukett innan vi skulle göra den. Så här blev min skiss. Uppgiften var oxå att göra buketten till en kändis.Jag valde Josefine Sundström en sprallig och glad tjej.
 
 
Färdiga resultatet
 
 
Sommarfärger och inte lik nåt jag gjort förut =) kan ärligt säga att jag kommer nog aldrig tävla iaf, det håller mina nerver inte för =)
 
Fredagen så hade vi vår sista företagsekonomi lektion.Vi skulle till Tidaholm och Mr.Plant och Gustavssons Blommor i Skövde. Mr.Plant var ju helt underbart
 
 
 
 
 
Allt är i konstgjort material..även mitt och silvias mantra fanns där =)
 
 
Vilket även uppenbarade sig på tåget hem..=/
 
 
Nåt skumt är det som händer iaf..haha..
 
Kalle ponken fick en liten avslutningspresent och blev riktigt glad..fanns ju även nåt att mumsa på i påsen =)
 
 
Så va denna vecka slut i skolan..nu är det inte mycket kvar!
 
Helgen var lugn, IdaLi hade 39 graders feber när vi kom hem efter dagis och det höll i sig lördagen oxå. Söndagen feberfri och då hämtade vi hem husvagnen inför sommaren.
 
Ha det gott// A
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: