annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Rundbunden brudbukett

Kategori: Bröllopsbinderier

Det är såå himla roligt att hålla på med blommor och att få göra dessa buketter, svårt men det ska det ju vara. När vi var klara med vår droppformade bukett så va det bara att ta sönder den och göra iordning brudhållare nr.2 til den rundbundna buketten. 
 
Vi började med att sätta dit en manschett och sedan placera ut rosor i 90 grader och en toppros. 
 
 
Sedan placerade vi ut mer rosor, fresia,vaxblomma, ranunkel och jag gjorde även en liten dekoration i form av ett galaxiblad och en nål. Lite dekorationsblad och vita nålar, sen va den klar!
 
 
 
 
Jag är jättenöjd med båda dessa dagar vi gjort brudbuketter och detta avslutades med ett gruppfoto på dem som inte hade hunnit plocka isär sina buketter: Åsa M, Susanne, Marlené,AnnSophie, Elin
Caroline och Silvia
 
 
Sista lektionen hade vi Britt-Marie och vi pratade om Växtfysiologi - Läran om växtens livsprocess. Vad växterna består av, även vattnets uppgift. Vi gjorde ett litet experiment oxå. för att se vilken som vissnar först då vi har salt i ena vasen, socker i den andra och bara vatten i det tredje.
 
 
Sen när jag kom på tåget i Hova upptäckte jag att jag tappat mitt pendlarkort jag köpte i måndags för 940 kr. Höll på att bryta ihop tåget men samlade mig och fick iaf åka gratis hem. Ringde Ulrica ifall hon skulle ner till Hova nåt men hon åkte ned extra för min skull för att se vom hon hittade det. Och som tur är visste jag vart jag hade tagit upp min telefon och kollat klockan, där på marken låg mitt kort!! Tack snälla underbara Ulrica !!
 
Det firades med en semla =) tillsammans med att göra klart de sista frågorna till Karl- Johans ekonomi lektion imorgon
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: