annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Fullkomligt kaos i huvudet!!

Kategori: Allmänt Skolan

Ja , nu e det full fart uppe i knoppen! Vi håller ju på med färglära nu som sagt och det är inte lätt precis. När man tror sig förstå lite så är det tydligen inte alls så utan tvärtemot. Herregud och detta ska vi ha prov i nästa torsdag!
 
Här är iaf mina skisser om två;tre och fyrklang. Hade tänkt att göra om dem. men då Fredrik sade att vi inte får betyg på dem utan att de är mer som en övning för oss, så beslöt jag att ha kvar mina fina "ägg" blommor =)
 
 
Vi gick igenom det mesta som var oklart idag på lektionerna med Fredrik, nu gäller det att läsa varje kväll annars går det nog åt pipsvängen nästa vecka =)
 
 
Vi fick till sist ta vad vi ville ha för blommor och utgå ifrån våra skisser vi gjort. Vi blev uppdelade radvis och jag som sitter på sista raden skulle göra en fyrklangs bukett. Jag började med att göra en bukett av violetta nejlikor, röda rosor,gula tulpaner. Den blev fin men inte spännande så jag bytte bort de gula tulpanerna mot 3 gula nålar. Blev mycket bättre.
 
 
Och nu skulle vi presentera våra buketter för de andra i klassen och förklara om det var primära,sekundära eller tertiära färger , om de va aktiva eller kalla etc..
 
 
Alla hann inte redovisa då klockan gick fort , men jag visade stolt upp min fina teckning ;) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: