annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Kaffehalvevär

Kategori: Ekonomi

Idag är det fredag och åter dags för Karl-Johan´s lektion. Han är så bra och rolig =) Idag började vi vår lektion med att se och lyssna på Nils Ferlin´s "När skönheten kom till byn". 
 
Sen var det läxförhör och direkt på moms,resultatbudget,intäkter,marginaler,bruttovinster och sist men inte minst = mervärdesskatt
 
 
Detta är inte min grej kan jag säga, och det är väl därför man håller på med blommor. Som Caroline sa" Vi är esteter".
 
Dagen avslutades med Mats Ljung´s "Kaffehalvevär"
 
 
Det har verkligen varit en underbar dag idag. När jag hämtat barnen idag så var det snabbt hem för då skulle vatten mätaren bytas ut. Barnen och jag fikade sen tog det inte lång stund innan min lille kille somnade
 
 
Han vaknade nyss och säger att han har ont i halsen..suck..han får INTE bli sjuk.
 
Idag tänker jag även på en nära vän och barndoms kamrat vars pappa Börje gick bort idag. Mina tankar går självklart till hela hennes familj. Solen har strålat idag och jag tror att himlen tog emot honom med öppna armar. 
 
Min far är själv i himlen och han och  Börje har haft mycket roligt  på somrarna i våra sommarstugor. Börjes svärson finns även han hos änglarna och jag tror inte att himlen någonsin blir sig lik med dem 3 däruppe!
 
Tänker på er alla 3 idag och ljusen är tända för er !!
 
Kramar i massor Nettan
 
Älskar dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: