annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Redovisning av min tidsepok rokoko

Kategori: Allmänt Skolan

Som sagt, idag ska vi ha "provet" i stilhistoria och jag hade ju då Rokoko. Har varit väldigt stressande kan jag meddela men jag blev ändå väldigt nöjd med mitt slutresultat. Då rokokon dominerade i pastell färger så ville jag ha en väldigt ljus bukett. Visste inte vad det fanns för blommor så jag hade svårt att bestämma detta innan. Men jag hittade rosor,tulpaner,gerbera,santini och linoleum i ljusa färger så det fick det bli. 
 
Hade först tänkt mig en bukett men tänkte att det blir nog bättre med ett arrangemang, så här blev den till slut.Då runda buketter var populärt körde jag på ett runt arrangemang. Och santini satte jag i ett vågmönster för lite mer effekt
 
 
 
 
 
 
Sen satte vi oss i bilarna och drog ned till antik loppisen och Olle. Där fick vi en stund på oss att arrangera det på bästa sätt och så här blev det hos mig
 
 
Skönt nu när detta är över då det har varit stressigt, men nu kör vi på nästa uppgift!
 
// A
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: