annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Dag 2

Kategori: Praktik Ht-12 Ekeby Blommor Kga

Imorse fick jag hjälpa Anette (föreståndaren) att binda en bukett som skulle gå som blommogram under dagen. Då det va ett tag sedan jag gjorde buketter kändes det lite knaggligt i början. Gjorde den lite för hög först, sen fick jag ändra rosorna så de hamnade lite i blickfånget. Men till slut blev det bra och det va bara att slå in den.
 
 
Fick vara med och slå in ytterligare buketter, det är lärorikt. Har märkt lite blommor och vattnat också. Idag kom det snittblommor till butiken så jag fick hjälpa till att varubehandla dem. Kul att se hur butiken gör och det skiljer sig inte jättemycket från hur vi gör i skolan. Anette hade även lite utfrågning om vad blommorna heter och det va bra, då det blir prov när praktiken är klar. Anette gjorde ett fint krukarrangemang till fars dag på söndag och bad mig göra 5 stycken till Det blev jättefina =)
 
 
Innan arbetsdagen var slut fick jag även hjälpa till att ta beställning till en begravning över telefon, men enbart information såsom dag , kyrka etc. Blomsterbiten fick Anette ta, det är jag inte redo för ännu =)  
 
Man är så rädd att göra bort sig, även om man är en "elev" så vill man ju göra bra ifrån sig. Nästa år firar Ekeby Blommor 50 - års jubileum. Anettes pappa Stig startade då firman för 50 år sedan. Stig har även varit med i många tävlingar och vad jag förstår så var han väldigt duktig och har vunnit många ggr. 
 
Dags att gå till sängs och ladda batterierna för dag 3 =)

Kommentarer

  • fredrik säger:

    Vilka fina alster:-)alster ja e imponerad.

    2012-11-08 | 17:45:26

Kommentera inlägget här: