annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Vendredi

Kategori: Allmänt

Ja, nu var det fredag igen eller vendredi som det heter på franska =) Läste det i skolan och nåt ord hänger kvar.
Vi började med att rensa vår blomsterkyl ocg fixa till alla snittblommor vi hade kvar. Fick ta hem tulpaner om vi ville, och det ville jag =) tog lite tallmyrten oxå. 
 
På Britt-Maries lektion som var den sista för iår så kollade vi på bilder från hennes resa till Nicuragua, hon var där i några veckor 2009 (tror jag det va). Sen fick vi kolla i mikroskop och studera en/två bladiga stjälkar.
 
 
 
Sen blev det att åka till Hova och denna gången fick jag och Ulrika en bil med kärra fremför oss så det va precis att vi hann fram och jag hann med tåget!
 
TACK FÖR SKJUTSEN ULRICA!!!!!!!
 
=)
 
När jag kom hem så va det bara att hämta barnen och köra till mormor & morfar, där ska de sova inatt då jag och Jesper ska på julbord med hans jobb. Det bär av till Grythyttan.
 
Höll på att missa tåget, men jag hann med =)
 
 
Vilken mörk och dyster väg till Grythyttan, men fint när vi kom fram.
 
 
Fanns mycket gott att välja på (jag kände dock inte för att ta nåt)
 
 
Ulrica påminde om gottebordet och jag tog lite till henne (som va väldans gott)
 
 
Blev ingen sen kväll då mormor ringde och sa att gabbe va dålig och grät. Vi åkte hem och fick med oss sjuklingen. Väl hemma skulle han pussla så jag fick muta med en STOR godispåse på lördagen,det funkade och han lade sig. Jag va helt slut och även jesper, så det va skönt att komma hem i tid.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    TACK själv! vi har ju ganska roligt på våra bilturer....

    2012-12-16 | 16:05:28
  • Ulrica säger:

    Hej igen!
    Det var jag som skrev nyss, jag är inte så anonym...

    Svar: Haha, nej förstod att de va du =)
    AnnSophie Bergqvist

    2012-12-16 | 16:06:42

Kommentera inlägget här: