annsophieb.blogg.se

En blogg om allt och lite till...Välkommen !

Praktiskt prov!!

Kategori: Allmänt Skolan

Idag var det då dags för det praktiska provet i hög begravningsdekoration. Kände mig ganska lugn men klart att nerverna smyger sig på ju närmare man kommer. Men man kan ju inte göra mer än sitt bästa, eller hur? 
 
Vi fick papper utdelade om hur dekorationen skulle se ut och hur mycket blommor vi hade att röra oss med. Sen fick vi börja fundera på hur vår julbukett ska se ut, som vi har prov på imorgon. Jag bestämde mig för att göra en redesbukett, så vi var några i klassen som gick ut för att plocka hängbjörk. Nu blev jag inte riktigt klar med redet, men det får jag börja med imorgon bitti.
 
 
Efter lunchen var det dags för prov. Men innan det skulle vi sjunga för Magister Fredrik då vi hade fått höra att han fyllde år idag. Åsa N och Marlene åkte ned till systembolaget och köpte en Jäger till honom från alla hans tjejer! Och förvånad blev han allt när vi började sjunga för honom =)
 
 
Och efter våran fina stämma var det bara att börja. Oasisen var redo.
 
 
Jag började med att sätta i det gröna (cypress,salal,aralia,poppel)
 
 
Sen satte jag i Liatris
 
 
Tyvärr tog jag inte bilder efter varje blomma för man blev lite stressad. Men jag blev iaf nöjd med resultatet och imorgon ska Anna-Carin och Fredrik bedömma den.
 
 
 
Imorgon är det dags igen. Julbuketten , here I come!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: